Новини

Зустріч Психологічної служби на тему: «Як успішно пройти співбесіду»

Сьогодні,24 грудня, відбулася зустріч зі змішаною групою студентів на тему: «Як успішно пройти співбесіду».

На зустрічі розповідали студентам про те, як зробити, щоб ваша співбесіда пройшла успішно. Особливо звертали увагу на такі поради:

1. Оцініть свої навички і професійні якості, пригадайте трудові досягнення, проаналізуйте риси характеру (наприклад, чи властива вам цілеспрямованість, ентузіазм, звичка доводити справу до кінця). Крім основної освіти, не варто «забувати» і про додаткову: музична, художня або спортивна школи, стажування і тренінги за фахом.

2. Обов´язково пригадайте свої захоплення і хобі. Навіщо це потрібно? Припустимо, у вільний від роботи час ви любите кататися на конях на іподромі. Це заняття виробляє у вас любов до природи, терпіння, відповідальність – такі необхідні для роботи якості... Складаючи шпаргалку, не забудьте про нагороди, подяки і премії: їх наявність не можна переоцінити. Обов´язково повідомте про знання іноземних мов, рівень володіння комп´ютером, вміння водити автомобіль. Чим більше ви пригадаєте, тим упевненіше відчуватимете себе перед інтерв’юером.

3. Після цього співставте вимоги, що висувають кандидату на бажану посаду, з власними характеристиками. Спробуйте скласти невелику лаконічну розповідь про себе, хоча, як кажуть, немає нічого важчого, ніж розказувати про близьку людину. А хто вам ближчий, ніж ви самі?

4. Розповідь на зразок «закінчила школу, два курси інституту, вийшла заміж, народила» не підходить, незважаючи на те, що стислість – сестра таланту. Власну біографію потрібно гарно подати. Ось приклад правильної розповіді кандидата, що претендує на вакансію бухгалтера: «Із самого дитинства я обожнювала рахувати, цифри, в школі завжди мала «відмінно» з математики, вступила до державного університету на економічний за спеціальністю «Бухоблік». На третьому курсі вийшла заміж і народила, але паралельно встигала вести бухгалтерію декількох фірм». Як кажуть, відчуйте різницю. Не треба писати художню розповідь, якщо ви в собі впевнені – напишіть хоча б тези.

5. Потенційному працедавцю не цікаво знати про вас «у загальних рисах» – перш за все ви йому цікаві, як людина, що претендує на вакантну посаду за певною спеціальністю. Про це інтерв’юер може дізнатися лише з вашої розповіді!

6. Обдумайте і свої слабкі сторони, адже вони є в кожної людини. Наприклад, ви нещодавно закінчили університет і ще не маєте достатнього досвіду. Не приховуйте цього. Двадцятирічні всезнайки, що претендують на високу зарплату, виглядають смішно. Ви геніальний промоутер? Охоче вірю. Тоді скромно (!) попросіть дати вам завдання будь-якої складності і продемонструйте свою геніальність на практиці. Ви повинні не вихвалятися, а переконувати.

7. У кожній роботі є неприємні моменти (наприклад, монотонність), труднощі різного характеру. Представник фірми, який із вами розмовляє, повинен знати, що ви не живете ілюзіями і готові до неприємних моментів своєї майбутньої діяльності. Якщо вже зовсім заженуть в кут, зізнайтеся, що поки що маєте не зовсім чітке уявлення про майбутню роботу, але легко навчаєтеся і у вас є для цього необхідні знання і риси характеру. Це нормально.

8. Навіть питаючи про дозвілля або літні канікули, працедавець переслідує одну мету: з´ясувати, чи підходите ви його компанії. У цьому випадку привабливими є такі якості, як чесність, надійність, ініціативність, ентузіазм, уміння працювати в команді. Приміром, ви були старостою курсу в інституті – значить, маєте лідерські якості. Врахуйте, що на співбесіді випадкових питань не буває. Ретельно обдумуйте відповіді, не поспішайте, але й не «тримайте паузу». Прагніть уникати гострих кутів. Ви на співбесіді, а не в подруги на кухні або з другом у барі! Часто молоді люди клюють на вудку приємного ставлення до себе і можуть бовкнути зовсім не те, що б хотілося почути працедавцю. Є у інтерв’юерів й інший прийом: замість приємного спілкування ви можете отримати бурю і натиск у вигляді колючих питань «у лоб». Не лякайтеся: вас перевіряють на стресостійкість. Зосередьтеся і не ображайтеся. Не дозволяйте себе залякати: ви не в слідчого і не вчинили жодних протиправних дій, працедавець нічого не має проти вас особисто – це просто перевірка.

10. У будь-якому випадку ви повинні залишити про себе хороше враження. Якщо ви прийшли на співбесіду, а вас зустрічає ціла група оцінювачів, не дивуйтеся. Це навіть краще. Одна людина може бути просто необ’єктивною, а така «група» – якраз навпаки. Усім сподобатися складно, але будьте ввічливими з кожним, кожному відповідайте ніби своєму основному працедавцю! Іноді складно відразу зорієнтуватися, хто ж із них головний. Не обов’язково це головуючий: він може виявитися менеджером відділу кадрів. Якщо одному з групи ви не сподобаєтеся, наприклад своїм гордовитим тоном, то інший скаже, що ви, навпаки, впевнена в собі людина. Отже, «консиліум» – це ще не смерть райдужних надій.

Майте на увазі, що людина або люди, які будуть із вами розмовляти, теж хвилюються перед зустріччю. Хоча деколи і приховують це досить вміло. Не всі добре знають методики відбору потрібного їм співробітника. Ви можете відразу потрапити безпосередньо до майбутнього начальника, і тоді більше уваги під час співбесіди буде приділено професійній діяльності. У будь-якому випадку ваше завдання – переконати кожного, з ким говоритимете, що ви акуратний, старанний, впевнений у собі, діловий співробітник. Саме той, хто їм зараз потрібен. Створіть образ професіонала. Якщо ви претендуєте на керівну посаду, покажіть на співбесіді, що вмієте не лише професійно працювати, а й делегувати свої повноваження, працювати в команді і стежити за успіхом кожного співробітника.

 Крім розповіді про себе, складіть декілька оптимістичних фраз, пригадайте більше доказів своїх позитивних якостей. Це налаштує вас на успіх. Ваша поведінка повинна захопити і працедавця. Нічого не перебільшуйте і тим більше не вигадуйте. Очевидні успіхи скажуть все за вас, навіть якщо їх не так вже й багато. Не впадайте в депресію, якщо вам відразу здалося, що ви не сподобалися працедавцю. Можливо, в нього просто поганий настрій або хворіють родичі і в його реакції ви аж ніяк не винні. Не додавайте йому негативних емоцій, але і не жартуйте (навіть якщо в гуморі вам немає рівних). Ви не на «КВН».

Спробуйте передбачити різні варіанти і достатньо серйозно себе проаналізувати. Якщо і досвіду роботи у вас немає, і відповідної освіти, а вдома купа малих дітей, не біда.

Запам’ятайте: головне в підготовці перед співбесідою – не поставити себе на п’єдестал, а об’єктивно проаналізувати свої знання та якості і бути впевненим у собі. Тоді й потенційний працедавець зможе бути у вас впевненим.

Ми бажаємо вам успіхів!!!

Нагадуємо!!! В період дистанційного навчання працюють індивідуальні консультації- як особисто, так і онлайн.

Запис за телефоном – 095 345 83 85.

Практичний психолог – Вікторія Германівна.

Соціальний педагог – Дарина Олександрівна

Адреса

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
Адреса: 40002, Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська 87
Телефони: (0542) 68-59-02
Web-сайт: www.sspu.edu.ua
E-mail: rector@sspu.edu.ua

Приймальна комісія

Адреса: 40002, м. Суми, вул. Роменська, 87
E-Mail: prcom@sspu.edu.ua
Тел.: +38 (0542) 22-12-44
        +38 (0542) 68-59-15

Моб.: +38 (093) 256-67-28,
          +38 (099) 601-07-23
viber b306d telegram 357e7
feysbuk pk c9b38   instagram pk e72ca   tik tok pk 9443a

Електронний розклад

Електронний розклад СумДПУ Android додаток

Електронний розклад СумДПУ iOS додаток

Меню

Мій розклад