14 вересня в межах Декади академічної доброчесності відбулося засідання фокус-групи «Агенти якості» з питання «Академічна доброчесність – інструмент забезпечення якісної освіти» під керівництвом фахівців Центру забезпечення якості вищої освіти І.С. Горбатенко та А.В. Сиріної.
Під час зустрічі куратор І.С. Горбатенко нагадала студентам про поняття «академічна доброчесність», наголосила про принципи, на яких це поняття ґрунтується, та зауважила про види академічних порушень. «Агенти якості» в командній роботі обговорили кейси на прикладі життєвих ситуацій, що стосуються списувань та недоброчесної поведінки в освітньо-науковому просторі.
Студенти міркували над питанням «Що відбувається, якщо систематично порушувати правила академічної доброчесності?» і навели такі думки: перескладання іспитів, втрата довіри від викладача, втрата диплома, посади, відрахування з закладу вищої освіти, припинення саморозвитку, невпевненість у власних силах, інформаційна безграмотність, неконкурентноспроможність на ринку праці.
Метафоричним символом порушень академічної доброчесності став каштан, адже, як зауважив Єгор Шило, студент природничо-географічного факультету, правда про недоброчесну поведінку рано чи пізно буде розкрита.
Тож закликаємо дотримуватись академічних норм та приписів, оскільки від цього залежить якість освіти та інтелектуальний потенціал нації.
Аліна Сиріна, фахівець центру ЗЯВО